نرولایت
سیستم نورولایت، محصول پیشرفتهی شرکت فناوران شناختی پارس، یک پلتفرم توانبخشی/ارتقاء/غربالگری شناختی-فیزیکی است که برای بهبود سلامت مغز و تواناییهای شناختی از طریق ترکیب تمرینات شناختی و فعالیتهای جسمانی طراحی شده است. این دستگاه پیشرفته، برنامههای شخصیسازی شدهای با سطوح سختی قابل تنظیم ارائه میدهد که باعث تاثیرگذاری بیشتر تمرینها شناختی و فیزیکی میگردد. ویژگیهای کلیدی سیستم نورولایت شامل تنظیمات قابل سفارشیسازی برای سختی تمرینات، تمرینات متنوع که اجزای مختلف شناختی را هدف قرار میدهند، و پارادایمهای متعدد مانند تمرینات زمان واکنش، تمرینات حافظه کاری، و چالشهای کنترل بازداری میشود. علاوه بر این، این سیستم قابلیتهای مدیریت دادههای قوی را فراهم میکند که به کاربران امکان میدهد تا پیشرفت خود را ذخیره و پیگیری کنند. این سیستم همچنین به مدیران کلینیکها و درمانگران دسترسی ایمن به پروندههای بیماران را میدهد و امکان نظارت کارآمد بر پیشرفت بیماران را فراهم میسازد.
در مقایسه با دیگر دستگاههای آموزش شناختی، نورولایت به دلیل تنوع و جامعیت خود برجسته است. این دستگاه از طیف وسیعی از کاربردها پشتیبانی میکند، از جمله بازتوانی شناختی برای افرادی که در حال بهبود از شرایط نورولوژیکی هستند، تقویت آکادمیک برای دانشآموزان، بهینهسازی عملکرد ورزشی و حفظ شناختی برای افراد مسن. علاوه بر این، برای افرادی با شرایط خاص نورولوژیکی مانند بیماری آلزایمر، پارکینسون، و ADHD بهویژه مفید است.
تمرینات علمی تأیید شده در سیستم نورولایت برای بهبود عملکردهای شناختی خاص مانند زمان واکنش، توجه، حافظه و عملکرد اجرایی طراحی شدهاند. با ادغام وظایف شناختی و جسمانی، نورولایت رویکردی جامع به سلامت مغز را تضمین میکند.
در نتیجه، سیستم نورولایت یک راهحل جامع و انعطافپذیر برای توانبخشی/ارتقاء/غربالگری شناختی-فیزیکی ارائه میدهد که با ترکیب ویژگیهای نوآورانه و طیف گستردهای از کاربردها، کاربران را در محیطها و نیازهای مختلف توانمند میسازد. با پیشرفت در عملکرد شناختی و هماهنگی جسمانی، نورولایت به کاربران کمک میکند تا به توانایی شناختی کامل خود دست یابند و سلامت مغز را در مراحل مختلف زندگی حفظ کنند.
تیم پروژه: دکتر هادی مرادی - فاضل مرادی - روزبه قلندرزاده - محمدتقی بابازاده - رایکا منظم
مقالات مرتبط:
ردیف |
موضوع پروژه تحقیقاتی |
مهمترین نتایج و دستاوردها |
1 |
اثربخشی بسته آموزشی شناختی-دیداری-حرکتی-الکترونیکی بر حافظه فعال و عملکرد خواندن در دانشآموزان دارای مشکلات یادگیری ویژه |
این تحقیق در قالب یک تز کارشناسی ارشد با موفقیت انجام گرفت. در این تحقیق نشان داده شد که سیستم نورولایت بر حافظه فعال و عملکرد خواندن دانش آموزان تاثیر گذار است. |
2 |
مقایسه اثربخشی برنامه آموزشی دیداری-حرکتی الکترونیکی با توانبخشی شناختی تکلیفمحور بر توجه، بازداری، حافظه فعال دیداری-فضایی کودکان دارای اختلال طیف اتیسم |
در حال انجام در قالب یک تز دکتری است |