طراحی و ساخت بازی‌های ویدئویی جهت توانبخشی شناختی

تعداد بازدید:۴۸

بازی های ویدیویی این قابلیت را دارند که برای توانمندسازی شناختی ویا توانبخشی استفاده شوند. در حین انجام بازی‌های ویدیویی، توانایی‌های شناختی مختلفی مانند توجه، حافظه کاری و عملکرد اجرایی درگیر می‌شوند. در نتیجه، با طراحی بازی‌های متمرکز بر هر یک از این توانایی‌های شناختی می‌توان این توانایی‌ها را در حین انجام بازی‌های ویدیویی بهبود بخشید. در این مسیر تحقیقاتی، ما در تلاش هستیم تا بازی‌های ویدیویی شناختی را طراحی، توسعه و آزمایش کنیم که می‌توانند برای بهبود/آموزش توانایی‌های شناختی خاص مورد استفاده قرار گیرند. نتایج ما، قابلیت بازی ویدیویی شناختی را برای توانمندسازی یا توانبخشی نقص‌های شناختی مانند کاربران مبتلا به ADHD (اختلال توجه و بیش فعالی) یا LD (نقص یادگیری) نشان می‌دهد. لازم به ذکر است که عملکرد بازی های ویدیویی شناختی همانند آموزش ورزشکاران یا توانبخشی بدنی افراد آسیب دیده یا سکته مغزی می باشد.

نمونه پروژه‌های این بخش:

1- تبدیل اپلیکیشن نرولایت از یونیتی و سی شارپ

  •   هدف پروژه: تبدیل اپلیکیشن نرولایت از یونیتی به Java با اندروید استودیو یا Flutter
  •   پیش نیاز: آشنایی با برنامه نویسی به زبان C# یا جاوا

2- بازطراحی و ساخت بازی کهکشان هیجانات با استفاده از یادگیری عمیق در تشخیص هیجانات

  •  هدف پروژه: بازی کهکشان هیجانات از بازی‌های موفق گروه بوده است و در کار با مشکلات شناختی مختلف استفاده شده است. هدف از این بازی، طراحی، بهبود سیستم تشخیص هیجانات و بازطراحی سیستم جمع آوری اطلاعات است.بازی به زبان سی شارپ در موتور یونیتی باید توسعه یابد.

          


تیم پروژه: محمد‌تقی بابازده، دکتر هادی مرادی، دکتر لیلا کاشانی وحید، دکتر تارا رضاپور، عبائیان، عبدالحسینی

 

مراکز همکار: 

 

مقالات مرتبط: